Dacia C-Neo, fratele mic al lui Bigster, ”scăpat” pe internet. Când se lansează viitorul SUV compact, urmașul Duster și Bigster

de: Alexandru Puiu
10 01. 2024

În 2025, constructorul de la Mioveni va lansa Dacia Bigster. La scurt timp după, conform datelor obținute de Carscoops.com, ar trebui să ajungă în piață și o versiune mai compactă a bolidului intitulată C-NEO.

În această săptămână, au început să circule pe internet primele imagini cu Dacia C-Neo, un SUV coupe sau fastback care ar trebui să completeze portofoliul constructorului român abia în 2026. Online au ajuns două seturi diferite de imagini cu bolidul tocmai pentru că viitori clienți își vor putea alege stilul de caroserie.

Citește și: Cât costă noua Dacia Duster, s-a dat drumul la precomenzi. Când se livrează primele exemplare ale SUV-ului de la Mioveni

Dacia continuă rețeta de succes după Duster și Bigster cu noi SUV-uri

Având în vedere succesul înregistrat de Dacia, în cadrul grupului Renault, pe zona de mașini accesibile, o intrare a constructorului de la Mioveni pe zona de mainstream începuse deja de ceva timp să pară inevitabilă. În acest scop, în 2026, va debuta un crossover wagen și un sedan în stil fastback, ilustrate în imaginile alăturate.

În mod previzibil, informațiile pe marginea acestui subiect sunt destul de limitate în prezent, dar din imagini poți să-ți faci o opinie de direcția în care merge echipa de design a Dacia. Un lucru este însă sigur, cel puțin în faza de proiect și prototip, noua serie de autoturisme se va intitula Dacia C-Neo. Dintr-un punct de vedere, va îmbrățișa un format similar cu Skoda Octavia pe piață, un autoturism mainstream pe care îl poți achiziționa atât în varianta hatchback cu trei compartimente, cât și în varianta combi (wagon).

Citește și: Dacia Spring, o forță de neoprit în Europa. Noile performanțe la care nu se aștepta nimeni pentru alternativa la Tesla

Dacia C-Neo continuă filozofia de design a Duster și Bigster

După cum am văzut în ultimii ani în cazul Duster 3 și Bigster, Dacia va continua și cu C-Neo același limbaj de design cu LED-uri subțiri la faruri, linii mai puțin pătrățoase decât în trecut și o serie de alte particularități pe care le asociem în mod uzual cu crossover-uri de la Toyota sau Mazda. În plus față de varianta cu siluetă de wagon prezentată, va exista și o versiune mai elegantă de tip fastback, care combină confortul a cinci uși cu o siluetă cu trei compartimente.

Conform estimărilor, C-Neo ar trebui să măsoare aproximativ 4.6 metri în lungime pentru un interior cât se poate de spațios. Ca referință, Dacia Jogger, un alt crossover de la Mioveni, are 4,54 metri și poate fi achiziționată și într-o configurație cu 7 locuri. La interior, cel mai probabil, vom vedea același board de la Duster și Bigster, facilitând economii pentru constructor măcar din acest punct de vedere.